Menu
Priority Banking
Private Banking
Wealth Management
De bank voor een wereld in verandering
Boon voor de toekomst
#MyFuture Entrepreneurship Volgen De categorie volgen
2 DEC

Boon voor de toekomst

Dit leest u ook in het dossier "Entrepreneurship & Careering in the future"

Bekijk het dossier
Aangemaakt op 1.12.2021 17:32
Gepubliceerd op 2.12.2021 06:32
Kinderkleding kun je duurzaam maken; koffie kun je duurzaam roosteren. Bij Ray & Jules hebben ze de kracht van de zon ontdekt om hun bonen die verfijnde smaak te geven tegen een faire prijs.
We hebben eerst gezocht naar een vernieuwende, duurzame oplossing en pas daarna ons product gelanceerd.Koen Bosmans, Founder van Ray & Jules
Bij koffieproducent Ray & Jules wordt het dagelijkse kopje koffie geroosterd door de krachtigste vlam in ons universum: de zon. Founder Koen Bosmans en marktverantwoordelijke Gert Linthout willen met deze grensverleggende technologie 15 miljoen ton CO2 neutraliseren. Die wordt elk jaar uitgestoten door koffieproducenten die afhankelijk zijn van fossiele brandstoffen. Hun recept is er één van traagheid, legt Gert Linthout uit: “De fenomenale geur van onze koffie komt van de trage, energiezuinige manier waarop we hem roosteren.” Precies die duurzame keuze ligt volgens Koen Bosmans aan de grondslag van Ray & Jules: “We hebben eerst gezocht naar een vernieuwende, duurzame oplossing en pas daarna ons product gelanceerd.”

Ontdek ook het inspirerende verhaal van het kinderkledingmerk Bonjour Maurice of kijk door de duurzame bril van Yuma Labs.

U vond dit artikel de moeite?

Ontdek andere artikels in onze dagelijkse en wekelijkse nieuwsbrief

Ik schrijf mij in
Deel:
Later lezen
De opinies op deze site zijn die van de auteurs en geven niet noodzakelijk het standpunt van BNP Paribas Fortis weer.

Doe mee met MyExperts

Blijf op de hoogte van de recentste beleggingstips

Al ingeschreven?

Meld u aan om het artikel te lezen.

Nog geen account? Inschrijven